Zapisz się do newslettera!
FAQ - najczęściej zadawane pytania
Zamówienia
Jak mogę anulować nieopłacone zamówienie?
Jeśli Twoje zamówienie nie zostało jeszcze opłacone, możesz je anulować bez żadnych konsekwencji.
1. Zarejestrowani klienci:
- Klikając „Anuluj zamówienie” w zakładce „Moje konto” / "Ostatnie zamówienia"
2. Niezarejestrowani klienci:
- Wysyłając prośbę na adres esklep@4f.com.pl – zajmiemy się resztą!
Uwaga! Jeśli zamówienie zostało już opłacone, nie mamy możliwości jego anulowania ani edycji.
Gdzie znajdę kod umożliwiający odbiór zamówienia z salonu stacjonarnego?
Kod uprawniający do odbioru zamó wienia złożonego w sklepie internetowym jest generowany automatycznie w momencie przyjęcia przesyłki w wybranym salonie stacjonarnym.
Kod otrzymasz na dwa sposoby:
- - wiadomość e-mail
- - wiadomość SMS
Dlaczego nie mogę skorzystać z innych metod dostawy?
Część produktów oferowanych w sklepie internetowym jest wysyłana bezpośrednio z naszych salonów stacjonarnych. W tym przypadku zamówienia dostarczamy kurierem lub do paczkomatów.
Nie mogę dodać produktu do koszyka.
Jeśli nie możesz dodać produktu do koszyka, oznacza to, że towar został wyprzedany. Na stronie powinien pojawić się komunikat informujący o braku dostępności produktu. Jeśli problem będzie się powtarzał, skontaktuj się z nami na adres: esklep@4f.com.pl, telefonicznie pod numerem +48 12 351 06 71 lub za pośrednictwem chatu dostępnego na naszej stronie www.4f.com.pl
Czy mogę modyfikować zamówienie?
Niestety po złożeniu zamówienia nie ma możliwości jego edycji.
Czy towar prezentowany na stronie sklepu jest dostępny na magazynie, czy też trzeba na niego czekać?
Wszystkie prezentowane produkty są dostępne. Jeżeli jakikolwiek produkt został wyprzedany, to "znika" z oferty i nie można złożyć na niego zamówienia.
W moim zamówieniu nie naliczył się rabat, dlaczego?
Aby otrzymać zniżkę, należy podczas składania zamówienia wpisać kod rabatowy w polu „kod rabatowy”, które znajduje się po prawej stronie ekranu w koszyku – nad podsumowaniem zamówienia.
Co oznaczają statusy, jakie otrzymuje moje zamówienie? Co to oznacza dla realizacji zamówienia?
Zamówienie w czasie realizacji otrzyma co najmniej trzy statusy, m.in.:
a) "nowe zamówienie - oczekujące na realizację" - jest to status, jaki zamówienie otrzymuje automatycznie, gdy tylko zostanie zarejestrowane przez system;
b) "oczekiwanie na wpłatę" - ten status otrzymują tylko te zamówienia, w których formą płatności jest przedpłata; oznacza on, że obsługa nie stwierdziła jeszcze zaksięgowania pieniędzy w systemie i wstrzymuje się z realizacją do czasu otrzymania płatności;
c) "zamówienie w trakcie realizacji" - obsługa sklepu przystąpiła do kompletowania zamówienia (w przypadku przedpłaty status ten oznacza, że zamówienie zostało opłacone);
d) "przesyłka wysłana" - zamówienie zostało skompletowane, a paczka została przekazana firmie kurierskiej;
e) "zamówienie w trakcie wyjaśniania" - status bardzo rzadko używany, zamówienie otrzymuje go tylko wtedy, gdy niemożliwa jest realizacja zamówienia bez uzgodnienia pewnych kwestii z klientem (oznacza on, że obsługa sklepu próbowała się skontaktować mailowo lub telefonicznie z klientem i oczekuje na jego decyzje);
f) "zamówienie zrealizowane" - status nadawany w momencie, gdy przesyłka zostanie doręczona, a firma kurierska wpłaci pobranie na konto sklepu (status mający znaczenie czysto informacyjne);
g) "zamówienie anulowane" - status nadawany każdemu zamówieniu, które nie było realizowane (niezależnie od przyczyn zaniechania realizacji);
h) "zamówienie nieodebrane" - status nadawany tym zamówieniom, które zostały zrealizowane przez sklep, a których klient nie odebrał.
Czy można wybrać godzinę doręczenia lub podać różne adresy doręczenia w zależności od planowanej godziny doręczenia?
Standardowa przesyłka kurierska nie daje możliwości wyboru godziny doręczenia (nie jest objęta gwarancją godziny doręczenia). Nie możemy zatem zagwarantować Państwu konkretnej godziny doręczenia. Nie ma także możliwości umieszczenia alternatywnych adresów doręczenia.
Osobom obawiającym się problemów z doręczeniem paczki możemy zaproponować doręczenie poprzez:
a) Odbiór osobisty w sklepie stacjonarnym 4F - opcja bezpłatna. Zapewnia możliwość odbioru paczki przez 7 dni w tygodniu w godz. 09:00-21:00 (godziny otwarcia sklepu w galerii handlowej).
(UWAGA: przesyłka będzie oczekiwała na odbiór w sklepie maksymalnie 7 dni od momentu otrzymania powiadomienia. Po upływie tego terminu zamówienie zostanie anulowane).
Czy muszę się rejestrować, aby złożyć zamówienie?
Nie. Rejestracja jest dobrowolna. Gorąco zachęcamy jednak, aby skorzystać z możliwości rejestracji, gdyż wiąże się to z różnymi korzyściami.
Co mi da rejestracja?
Założenie konta przynosi wiele korzyści, m.in.:
1. 5% rabatu na wszystko od cen detalicznych.
2. Szybki dostęp do informacji odnośnie złożonych zamówień oraz o statusie ich realizacji.
3. Możliwość opłacenia zamówienia z pozycji własnego konta w każdym momencie.
4. Brak konieczności wypełniania formularza z danymi do wysyłki przy każdym zamówieniu (przy kolejnych zamówieniach wystarczy się zalogować).
5. Samodzielne zgłoszenie chęci wymiany/zwrotu/reklamacji.
6. Możliwość edycji własnych danych (w tym zmiana hasła).
Przerwało mi połączenie internetowe podczas opłacania zamówienia. Co mogę teraz zrobić?
Jeśli płatność się nie powiodła, możesz ponowić ją:
1. Zarejestrowani klienci:
- Klikając „Ponów płatność” w zakładce „Moje konto” / "Ostatnie zamówienia"
- Pisząc na adres esklep@4f.com.pl w celu wygenerowania linku (jeśli opcja "Ponów płatność" nie jest widoczna).
2. Niezarejestrowani klienci:
- Sprawdzając swoją skrzynkę e-mail – wiadomość z linkiem do ponowienia płatności powinna dotrzeć w ciągu kilkunastu minut od złożenia zamówienia.
- Pisząc na adres esklep@4f.com.pl w celu wygenerowania linku (jeśli nie otrzymałeś wiadomości).
Czy jest możliwy odbiór osobisty z magazynu?
Niestety nie. Struktura sklepu jest rozproszona (tzn. gdzie indziej znajduje się biuro sklepu, gdzie indziej dział kas i księgowości i jeszcze gdzie indziej magazyn), a to nie pozwala na osobity odbiór towaru i uregulowanie płatności za dane zamówienie.
Czy wysyłacie paczki za pośrednictwem poczty?
Nie. Wszystkie zamówienia wysyłamy firmą kurierską. Dzięki temu zdecydowana większość zamówień może dotrzeć do Państwa bardzo szybko, a ponadto rozwiązanie takie pozwala na śledzenie paczki na stronie internetowej przewoźnika.
Jak długo będę czekać na realizację zamówienia?
Staramy się realizować wszystkie zamówienia w jak najkrótszym czasie. Zdecydowaną większość zamówień wysyłamy w terminie 2-4 dni roboczych. Do powyższego należy doliczyć czas potrzebny kurierowi na doręczenie paczki (zazwyczaj do 2 dni roboczych). Jednakże maksymalny czas realizacji zamówień (tj. ich wysyłki przez nas) wedle regulaminu sklepu to 7 dni roboczych. W przypadku zamówień opłaconych wcześniej (kartą, przelewem lub przekazem) realizacja rozpoczyna się w momencie zautoryzowania (tzn. otrzymania informacji, iż pieniądze za dane zamówienie dotarły na konto naszej firmy) płatności.
Co zrobić w przypadku, kiedy dostarczono do mnie uszkodzoną paczkę ?
W przypadku jeśli dostarczona przesyłka jest uszkodzona, niezwłocznie spisz z kurierem protokół szkody i poinformuj nas o zaistniałej sytuacji, wysyłając wiadomość na adres: esklep@4f.com.pl
Pełnowartościowa przesyłka ze sklepu internetowego powinna posiadać:
- Logo 4F na foliopaku.
- Oryginalne taśmy z napisem OTCF, którymi zaklejony jest karton.
Czy jeżeli zakupiona rzecz nie będzie na mnie pasowała, to mogę ją zwrócić?
Tak, jest to możliwe. Należy pamiętać, aby zwracana rzecz nie miała śladów użytkowania, posiadała wszystkie metki i aby nie przekroczyć 30-dniowego terminu zwrotu. Dokładne informacje o tym co należy zrobić, aby zwrot doszedł do skutku przesyłamy mailem.
Czy mogę zamówić towar z dostawą poza UE?
Tak, jest to możliwe. Trzeba jednak pamiętać, że w przypadku dostawy poza UE może zostać naliczona opłata celna.
Kiedy zostanie doręczone moje zamówienie?
Robimy wszystko, co w naszej mocy, aby zakupione przez Państwa produkty zostały dostarczone na czas. Informacje o aktualnym czasie dostawy można znaleźć na naszej stronie w zakładce produktu.
Aby sprawdzić status swojego zamówienia, zachęcamy do skorzystania z panelu Klienta. Mogą Państwo również skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta na kilka sposobów:
- E-mail: esklep@4f.com.pl
- Telefon: +48 12 351 06 71
- Czat: dostępny na stronie www.4f.com.pl
Po wskazaniu numeru zamówienia będziemy w stanie szybko prześledzić jego historię i odpowiedzieć na wszystkie pytania.
Płatności
Co w przypadku niepowodzenia płatności?
Jeśli płatność się nie powiodła, możesz ponowić ją:
1. Zarejestrowani klienci:
- Klikając „Ponów płatność” w zakładce „Moje konto” / "Ostatnie zamówienia"
- Pisząc na adres esklep@4f.com.pl w celu wygenerowania linku (jeśli opcja "Ponów płatność" nie jest widoczna).
2. Niezarejestrowani klienci:
- Sprawdzając swoją skrzynkę e-mail – wiadomość z linkiem do ponowienia płatności powinna dotrzeć w ciągu kilkunastu minut od złożenia zamówienia.
- Pisząc na adres esklep@4f.com.pl w celu wygenerowania linku (jeśli nie otrzymałeś wiadomości).
Czy mogę zapłacić zwykłym przelewem, a nie poprzez PayU?
Niestety nie oferujemy podobnej możliwości. Formy płatności obowiązujące w naszym sklepie internetowym dostępne są pod adresem: www.4f.com.pl
Zwroty
Nie otrzymałem dokumentu sprzedaży, jak mam zwrócić towar?
Dokumenty sprzedaży wysyłane są w wersji elektronicznej. Klienci posiadający konto w naszym sklepie, którzy nie otrzymali paragonu w ten sposób mogą odnaleźć dokument w panelu Klienta w zakładce „Historia zamówień”. Klientów niezalogowanych zapraszamy do kontaktu z Biurem Obsługi Klienta. Można to zrobić na kilka sposobów: drogą mailową poprzez adres esklep@4f.com.pl, telefonicznie pod numerem +48 12 351 06 71, a także za pośrednictwem chatu dostępnego na naszej stronie www.4f.com.pl
Co w przypadku, gdy rozmiar będzie nieodpowiedni, czy istnieje możliwość wymiany z zachowaniem ceny?
Nie oferujemy opcji bezpośredniej wymiany. Możesz jednak zwrócić produkt i dokonać zakupu nowego na aktualnie oferowanych warunkach
Czy mogę zwrócić towar zakupiony z płatnością odroczoną PayPo w sklepach stacjonarnych?
Produkty zakupione z płatnością odroczoną PayPo można zwrócić bezpłatnie, odsyłając towar na adres naszego magazynu: https://4f.com.pl/zwroty. W tym przypadku zwrot w salonie stacjonarnym nie jest możliwy
Czy mogę dokonać zwrotu w dowolnym salonie stacjonarnym?
Towar zakupiony w sklepie internetowym można zwrócić w Salonie, który posiada opcję odbioru zamówienia. Listę takich punktów znajdziesz pod tym linkiem:
https://4f.com.pl/lista-sklepow
UWAGA! Ta forma zwrotu towaru nie dotyczy zamówień z płatnością ratalną i z płatnością odroczoną PayPo.
W jaki sposób zapakować towar, który chcę zwrócić?
Jeśli z jakiegoś powodu chcesz zwrócić produkt pamiętaj, by odesłać go w folii i w pudełku, w których został dostarczony. W ten sposób odpowiednio go zabezpieczysz na czas transportu oraz zmniejszysz ilość plastiku i odpadów. Folię wykorzystamy ponownie, a jeśli nie będzie się do tego nadawać, zostanie przekazana do recyklingu.
Czy towar można zwrócić w sklepie stacjonarnym, w którym odbierałem/łam przesyłkę?
Tak. Salon, który posiada opcję odbioru zamówienia jest również salonem, w którym można dokonać zwrotu zakupionego produktu. Wystarczy posiadać dowód zakupu (erachunek lub fakturę), pozostałą dokumentacją zajmie się personel sklepu.
UWAGA! Ta forma zwrotu towaru nie dotyczy zamówień z płatnością ratalną i z płatnością odroczoną PayPo.
Czy muszę mieć ze sobą dowód sprzedaży w wersji papierowej?
Dokumenty sprzedaży wysyłane są w wersji elektronicznej. W celu zwrotu towaru w salonie stacjonarnym nie ma potrzeby drukowania dokumentu. Wystarczy podać obsłudze salonu numer rachunku lub okazać go na ekranie urządzenia mobilnego.
Czy za zwrot w salonie otrzymam gotówkę, czy zwrot na kartę?
Zwrot towaru zakupionego on-line zostanie rozliczony w sklepie stacjonarnym na kartę płatniczą.
Czy muszę wypełniać papierowy formularz odstąpienia od umowy?
Nie. Prosimy tylko o zarejestrowanie zwrotu w naszym systemie i naklejenie na przesyłce etykiety zwrotu. Etykietę zwrotu wygenerujesz samodzielnie w panelu klienta lub na stronie: Zgłoś zwrot/reklamację. W przypadku zwrotu towaru w salonie - nie ma konieczności rejestrowania zwrotu, dokument zwrotu zostanie przygotowany przez pracownika sklepu.
Czy mogę wymienić towar na inny kolor/rozmiar/model?
Niestety w naszym sklepie internetowym 4F nie posiadamy bezpośredniej opcji wymiany.
Alternatywnym rozwiązaniem tej sytuacji jest udanie się do salonu 4F i zrealizowanie wymiany stacjonarnie, zgodnie z bieżącą dostępnością towarów (cena produktu pozostaje bez zmian). Lista salonów, w których można zrealizować wymianę dostępna jest pod linkiem: https://4f.com.pl/lista-sklepow
Do Twojej dyspozycji pozostaje również klasyczny zwrot towaru. Szczegółowa instrukcja dotycząca procedury odstąpienia od umowy znajduje się pod adresem:
https://4f.com.pl/zwroty
Czy odesłanie towaru odbywa się na mój koszt?
Darmowego zwrotu możesz dokonać w salonie stacjonarnym.
Listę takich punktów znajdziesz pod linkiem:https://4f.com.pl/lista-sklepow
UWAGA! Ta forma zwrotu towaru nie dotyczy zamówień z płatnością ratalną i z płatnością odroczoną PayPo.
Jako zalogowany Klient masz również możliwość skorzystania z dostępnych opcji darmowego zwrotu DPD oraz darmowego zwrotu w Paczkomatach InPost.
Decydując się na samodzielny zwrot prosimy o zachowanie numeru śledzenia przesyłki zwrotnej.
Czy można zwrócić towar, który jest przeceniony?
Tak. Zwrotom podlega również towar, który jest aktualnie w promocji.
Gdzie znajdę dowód zakupu?
Dowód zakupu (erachunek lub faktura) wysyłany jest w wersji elektronicznej, na adres e-mail podany w zamówieniu. Dodatkowo zalogowani klienci mogą pobrać dokument z panelu klienta po przejściu do zamówienia.
Personalizacja
Jakie produkty mogę personalizować?
Jakie są dostępne opcje personalizacji?
Czy mogę zobaczyć podgląd spersonalizowanego produktu przed złożeniem zamówienia?
Od jakiej ilości mogę zamówić personalizację?
Ile czasu zajmuje realizacja spersonalizowanego zamówienia?
Jaki jest koszt personalizacji?
Czy mogę spersonalizować produkt, który już kupiłem/posiadam?
Czy mogę anulować lub zmienić zamówienie na produkt personalizowany po jego złożeniu?
Czy produkty personalizowane podlegają zwrotowi lub wymianie?
Co zrobić, jeśli spersonalizowany produkt dotrze uszkodzony lub niezgodny z zamówieniem?
Czy mogę reklamować usługę personalizacji?
Rejestracja i logowanie
Co mi daje założenie konta?
- 5% rabatu na zakupy
- Dostęp do historii zamówień
- Wygodniejsze składanie zamówień
- Darmowe zwroty
Gdzie znajdę link potwierdzający rejestrację konta?
Link potwierdzający powinien przyjść na wskazany podczas rejestracji adres e-mail. Jeśli nie można go znaleźć w skrzynce, to sprawdź folder SPAM.
Jak zresetować hasło?
-
Kliknij tutaj, aby zresetować hasło. Podaj ten sam adres e-mail, co podczas rejestracji konta. Następnie kliknij przycisk “WYŚLIJ”.
-
Zaloguj się na podane we wcześniejszym kroku konto pocztowe i znajdź wiadomość o tytule “Resetowanie hasła w 4F”, której nadawcą jest pomoc@4f.com.pl. Otwórz ją i kliknij przycisk “USTAW NOWE HASŁO”.
-
Po przekierowaniu na stronę, w polu “Nowe hasło” wpisz swoje nowe hasło, następnie w kolejnym polu “Potwierdź nowe hasło” wpisz je jeszcze raz i kliknij przycisk “Ustaw nowe hasło”.
Co jeśli nie dotarła do mnie wiadomość e-mail z linkiem do zresetowania hasła?
Link resetujący hasło powinien przyjść na podany adres e-mail. Ze względu na obciążenie serwerów pocztowych czasami zajmuje to kilka minut. Jeśli nie możesz znaleźć go w skrzynce, to sprawdź folder SPAM.
Nie mogę się zalogować. Co mam zrobić?
-
Kliknij tutaj, aby zresetować hasło, a następnie postępuj zgodnie z pojawiającymi się komunikatami.
-
Jeżeli reset hasła nie pomógł. Spróbuj zalogować się korzystając z trybu prywatnego. Aby to zrobić należy dla odpowiedniej przeglądarki nacisnąć poniższą kombinację klawiszy:
-
Chrome: CTRL+SHIFT+N
-
Firefox: CTRL+SHIFT+P
-
Opera: CTRL+SHIFT+N
-
Safari: Wybierz polecenie menu Plik > Nowe okno prywatne
-
Edge / Internet Explorer: CTRL+SHIFT+P
Jeżeli to rozwiązanie pomogło, to należy wyczyścić ciasteczka w przeglądarce.
Jak powinno wyglądać hasło (ilość liter, cyfr, znaków specjalnych)?
Hasło powinno mieć co najmniej osiem znaków i składać się z minimum trzech z czterech typów znaków:
małe litery
duże litery
cyfry
-
znaki specjalne
Przykładowe hasło stworzone według ww. wytycznych: NoweHasło!@34
Nie otrzymałem kodu za zapis do newslettera. Co mam zrobić?
Jeśli nie otrzymałeś kodu rabatowego za zapis do newslettera, prosimy o przesłanie potwierdzenia zapisania się na adres e-mail: esklep@4f.com.pl. Aby przyspieszyć proces weryfikacji, najlepiej, aby to potwierdzenie miało formę zrzutu ekranu (print screen). Po weryfikacji Twojego adresu e-mail, niezwłocznie prześlemy kod rabatowy lub udzielimy szczegółowej informacji na temat powodu nieotrzymania przez Ciebie kodu.
Po dokonaniu zwrotu rabat został również zabrany. Dlaczego?
W przypadku zamówienia z wykorzystaniem rabatu -40 zł, rabat jest rozkładany proporcjonalnie na produkty w koszyku. Jeśli dokonasz zwrotu części zamówienia, rabat przypisany do zwracanego produktu nie może zostać przeniesiony na produkty, które pozostały w zamówieniu./span>
Dokonałem zwrotu całego zamówienia, ponieważ produkty mi nie odpowiadają. Czy mogę ponownie otrzymać kod rabatowy za zapis do newslettera?
Zgodnie z regulaminem, kod rabatowy -40 zł za zapis do newslettera jest bezzwrotny i nie może być ponownie wygenerowany po dokonaniu zwrotu zamówienia.
Anulowałem zamówienie i chcę ponownie użyć kodu rabatowego, ale on nie działa. Co mam zrobić?
Kody rabatowe są jednorazowe. Jeśli zamówienie zostało anulowane, nie mamy możliwości ponownego wygenerowania kodu rabatowego.
Zrównoważony rozwój
Jak i gdzie mogę otrzymać zniżkę na ubrania z drugiego obiegu?
Zniżkę można otrzymać na 3 sposoby:
- oddając ubrania do pojemnika w każdym ze sklepów 4F (lista sklepów),
- oddając ubrania poprzez formularz „Zamów kuriera” na stronie 4fchange.com,
- oddając ubrania do ubraniomatu (w CH Bonarka w Krakowie lub na Osiedlu Olimpia Port we Wrocławiu).
W ten sposób można otrzymać 20% zniżki do wykorzystania w każdym sklepie 4F, sklepie online (www.4f.com.pl), a także w aplikacji.
Na czym polega współpraca 4F x Ubrania do Oddania?
Ubrania do Oddania wspiera nas przy zbiórkach, a następnie przygotowuje ubrania do ich ponownego wprowadzenia na rynek. Dzięki tej współpracy rozwijamy model cyrkularny i zmniejszamy negatywny wpływ marek odzieżowych na środowisko naturalne.
Na czym polegają zbiórki ubrań i co się dzieje z oddanymi ubraniami?
Wszystkie oddane przez naszych klientów ubrania trafiają do Ubrania do Oddania, gdzie są sortowane i dzielone na kategorie. Te niezniszczone poddawane są praniu i czyszczeniu, a ubrania wadliwe (dziura, zepsuty zamek, rozprucie, itd.) dodatkowo trafiają do naprawy.
Ubrania zniszczone, których nie da się naprawić, zostają poddane upcycklingowi lub trafią do recyklingu. Średnio ok. 5-10% ubrań zostaje poddanych recyklingowi (np. na dywany, czyściwo, czy na „szarpankę”, z której powstaną np. posłania dla psów).
Jakie są inne sposoby, aby dać ubraniom drugie życie?
Program cyrkularny to tylko jedna z możliwości przedłużania życia niechcianym ubraniom. To do Ciebie należy decyzja, co zrobić z ubraniami, których już nie nosisz, a które zajmują miejsce w Twojej szafie.
Możesz:
- przekazać je komuś znajomemu lub z rodziny,
- sprzedać je komuś innemu za pośrednictwem popularnych portali sprzedażowych,
- przekazać potrzebującym lub do jakiejś fundacji, która aktualnie potrzebuje ubrań.
Wysypisko to ostatnie miejsce, gdzie powinny trafiać niepotrzebne ubrania. Dlatego w naszych salonach 4F oraz online, zbieramy ubrania marki 4F oraz wszystkich innych marek (dowiedz się więcej). Wpływ branży odzieżowej na środowisko naturalne jest ogromny i to bezdyskusyjnie musi się zmienić.
Dlaczego 4F zajmuje się drugim obiegiem ubrań?
Jako marka odzieżowa mamy świadomość krytycznego stanu planety oraz wpływu branży odzieżowej na środowisko. Postanowiliśmy wziąć odpowiedzialność za nasze działania i dokonać konkretnych zmian w ramach strategii 4F CHANGE. Drugi obieg to obecnie jeden z najlepszych sposobów, aby ubrania „żyły” dłużej i nie trafiały na wysypisko. To również kluczowy element w rozwijaniu modelu cyrkularnego przez markę 4F.
Co 4F robi, aby ograniczyć negatywny wpływ na środowisko?
Wszystkie nasze działania i plany z tym związane możesz poznać na stronie https://4fchange.com/strategia/. Dowiesz się tam m.in. o tym, że by dbać o środowisko naturalne, zdecydowaliśmy się rozwijać model cyrkularny. Polega on na dawaniu ubraniom drugiego życia. Nasza strategia środowiskowa zakłada również zmiany w nowych produktach marki 4F, tak by powstawały w zgodzie ze strategią tekstylną UE. Przystąpiliśmy również do Polskiego Paktu Plastikowego w celu zmiany naszych opakowań i zmniejszaniu udziału plastiku w łańcuchu dostaw.
W jaki sposób oddawanie ubrań wspiera Fundację 4F POMAGA?
Za każde oddane dziesięć kilogramów ubrań, przekazujemy pięć złotych na Fundację 4F POMAGA. W ten sposób nasi klienci mają okazję do działań na rzecz środowiska, ale również wspierają projekty realizowane przez fundację, m.in. działalność edukacyjną i sportową wśród dzieci i młodzieży.
Co wyróżnia program cyrkularny OTCF S.A.?
Nasz program cyrkularny oparty jest na zamkniętym obiegu ubrań. Dotyczy on nowych ubrań projektowanych w sposób bardziej zrównoważony oraz dawania ubraniom drugiego życia i wprowadzania ich do sprzedaży w naszych salonach 4F.
W przypadku ubrań używanych:
- zbieramy wszystkie ubrania od naszych klientów, zarówno ubrania marki 4F, jak i innych marek (stacjonarnie i online) w każdym salonie 4F,
- razem z Ubrania do Oddania sortujemy je, czyścimy je i naprawiamy w celu ponownego wprowadzenia do sprzedaży,
- ubrania marki 4F z drugiego obiegu dostępne są w naszych sklepach w lokalizacjach dostępnych na mapie na stronie: https://4fchange.com/dolacz/.
Czy 4F oferuje klientom naprawę ubrań?
Od 5 czerwca 2023 r. usługa naprawy jest dostępna w każdym salonie 4F i obejmuje wszystkie rodzaje ubrań marki 4F.
Jak zostać changemakerem?
Kim jest changemaker? Jak zostać jednym z nich? Na te oraz inne pytania odpowiadamy w dedykowanym temu tematowi artykule: Jak zostać Changemekerem? - 4F Change .
Gdzie mogę zlecić naprawę ubrań 4F?
Uszkodzone ubrania przynieś do jednego z naszych sklepów i podejdź z nimi do kasy. Sprzedawca oceni, czy naprawa jest możliwa do zrealizowania i przyjmie zlecenie, informując Cię o cenie i terminie odbioru.
W jaki sposób firma ogranicza zużycie plastiku w opakowaniach?
W 2022 rozpoczęliśmy proces zmiany dla polibagów (czyli opakowań dla produktów używanych w transporcie). Obecnie 100% tej folii nadaje się do recyklingu, a naszym celem jest, aby też w 100% z niego pochodziła. W 2022 ograniczyliśmy zużycie folii stretch w magazynie i jednocześnie zamieniliśmy dotychczasową folię na bardziej innowacyjną. Ta, której używamy obecnie, dostarczana jest przez firmę Glopack. Wykorzystywana przez nią technologia produkcji umożliwia redukcję grubości folii i radykalnie poprawia właściwości mechaniczne oraz wydajność.
Jaki jest koszt naprawy ubrań 4F?
Cennik dostępny jest na stronie: Naprawiaj, zamiast wyrzucać! - 4F Change
Jakie ubrania mogę naprawić w salonach 4F?
W ramach usługi można naprawić ubrania marki 4F. Sprzedawca oceni, czy naprawa jest możliwa do zrealizowania i przyjmie zlecenie, informując Cię o cenie i terminie odbioru.
Szczegółowy REGULAMIN: Regulamin_Napraw_Krawieckich (4fchange.com)
Masz pytania?
W przypadku pytań najszybszą formą kontaktu jest Chatbot dostępny 24/7 . Znajdziesz go w prawym dolnym rogu ekranu. Jeżeli będziesz potrzebować dodatkowej pomocy, zostaniesz połączony z konsultantem (pon.-pt. w godz. 09:00-16:00).
Pozostałe metody kontaktu:
Biuro Obsługi Klienta Sklepu Internetowego:
telefon: +48 12 351 06 71
(pon-pt w godz. 09:00-16:00)
e-mail:
esklep@4f.com.pl
Biuro Obsługi Klienta OTCF
telefon: +48 12 351 06 70
(pon-pt w godz. 09:00-16:00)
e-mail:
bok@otcf.pl