FAQ - najczęściej zadawane pytania

Czy wszystkie prezentowane na stronie sklepu produkty znajdę w sklepie stacjonarnym?

Niekiedy pomiędzy asortymentem sklepu internetowego a stanem magazynowym w sklepach stacjonarnych mogą wystąpić pewne rozbieżności. W niektórych przypadkach powierzchnia sklepu stacjonarnego nie pozwala na to, aby znajdowały się w nim wszystkie produkty oferowane w danym sezonie. Niejednokrotnie bywa także, że konkretne produkty zostały już wykupione zarówno w wybranym sklepie stacjonarnym, jak i w naszym sklepie internetowym. W takim przypadku obsługa sklepu poda informację czy taki transfer jest możliwy. 

Nie mogę odnaleźć pewnego produktu na stronie sklepu. Czy jest szansa, aby go dla mnie sprowadzić?

Dołożymy wszelkich starań, aby go sprowadzić. Proszę napisać do nas maila i podać w nim nazwę, kolor i rozmiar poszukiwanego produktu. Jeżeli będzie dostępny w głównych magazynach to sprowadzimy go do sklepu.

Nie jestem pewien jaki rozmiar wybrać. Co zrobić?

Prosimy zajrzeć do opisu produktów, gdzie w większości przypadków znajdziecie Państwo tabelę wymiarów tego produktu. Jeśli nie ma jej na samym końcu opisu produktu, można też wejść w zakładkę "Specyfikacja". Aby dobrać właściwy rozmiar należy zmierzyć swoje ubranie danego rodzaju (tj. jeśli kupujemy spodnie, należy zmierzyć swoje obecne spodnie) i na tej podstawie dobrać rozmiar. Dokładne instrukcje zamieszczone są w menu "POMOC" na dole naszej strony pod hasłem Jak dobrać rozmiar?.

Czy kolor ubrania jest taki sam jak na zdjęciu?

To niestety bardzo kłopotliwe pytanie. Otóż dokładamy wszelkich starań, aby prezentowane przez nas zdjęcia oddawały stan rzeczywisty produktów, jednakże kolor wyświetlany na monitorze zależy nie tylko od samego zdjęcia, ale też od ustawień monitora, matrycy itp. Generalnie to samo zdjęcie na kilku monitorach może wyglądać inaczej.

Dlaczego wcześniej kupiłam/em produkt po wyższej cenie, a teraz jest on w promocji?

Niestety, nie mamy na to wpływu. Konkretne produkty zostają "odgórnie" objęte promocją bez podania konkretnego terminu. Stąd też nasza obsługa nie zawsze posiada informacje o aktualnych obniżkach cen.

Czy towar prezentowany na stronie sklepu jest dostępny na magazynie, czy też trzeba na niego czekać?

Wszystkie prezentowane produkty są dostępne. Jeżeli jakikolwiek produkt został wyprzedany, to "znika" z oferty i nie można złożyć na niego zamówienia.

Przerwało mi połączenie internetowe podczas opłacania zamówienia. Co powinienem zrobić?

Nie martw się. Takie sytuacje się zdarzają. Postępuj zgodnie z poniższymi krokami:

1. Upewnij się czy na swoją skrzynkę pocztową otrzymałeś wiadomość od DotPay, w której znajdziesz link, umożliwiający dalsze dokonanie płatności. E-mail powinien dotrzeć do Ciebie w ciągu 30 minut.
2. Jeśli po upływie 30 minut nie otrzymasz wiadomości - napisz do nas wiadomość z zapytaniem pod adres: esklep@4f.com.pl , bądź zadzwoń pod nr: 12 384 80 45 lub 801 007 457 (infolinia). Postaramy się odpowiedzieć tak szybko, jak to tylko możliwe.

Czy jest możliwy odbiór osobisty?

Niestety nie. Struktura sklepu jest rozproszona (tzn. gdzie indziej znajduje się biuro sklepu, gdzie indziej dział kas i księgowości i jeszcze gdzie indziej magazyn), a to nie pozwala na osobity odbiór towaru i uregulowanie płatności za dane zamówienie.

Czy wysyłacie paczki za pośrednictwem poczty?

Nie. Wszystkie zamówienia wysyłamy firmą kurierską DHL lub poprzez Paczkomaty InPost. Dzięki temu zdecydowana większość zamówień może dotrzeć do Państwa bardzo szybko, a ponadto rozwiązanie takie pozwala na śledzenie paczki na stronie internetowej przewoźnika.

Jak długo będę czekać na realizację zamówienia?

Staramy się realizować wszystkie zamówienia w jak najkrótszym czasie. Większość zamówień wysyłamy w ciągu dnia roboczego po złożenia zamówienia, czasem udaje nam się wysłać dane zamówienie jeszcze w tym samym dniu, w którym zostało złożone. Jednakże maksymalny czas realizacji zamówień to 3 dni robocze + 2 dni potrzebne kurierowi na doręczenie paczki. W przypadku zamówień opłaconych wcześniej (kartą, przelewem lub przekazem) realizacja rozpoczyna się w momencie zautoryzowania (tzn. otrzymania informacji, iż pieniądze za dane zamówienie dotarły na konto naszej firmy) płatności.

Czy muszę się rejestrować, aby złożyć zamówienie?

Nie. Rejestracja jest dobrowolna. Gorąco zachęcamy jednak, aby skorzystać z możliwości rejestracji, gdyż wiąże się to z różnymi korzyściami.

Co mi da rejestracja?

Założenie konta przyniesie Tobie wiele korzyści, m.in.:

1. 5% rabatu na wszystko.
2. szybki dostęp do informacji odnośnie złożonych przez Ciebie zamówień oraz o statusie ich realizacji. 
3. mozliwość opłacenia zamówienia z pozycji własnego konta w kazdym momencie.
4. brak konieczności wypełniania formularza z danymi do wysyłki przy każdym zamówieniu (przy kolejnych zamówieniach wystarczy się zalogować). 
5. samodzielne zgłoszenie chęci wymiany/zwrotu/reklamacji.
6. możliwość edycji własnych danych (w tym zmiana hasła).

Czy przesyłki są doręczane także w sobotę?

Tak. Posiadamy możliwość dostawy przesyłek w sobotę. Chcąc skorzystać z tej opcji należy złożyć zamówienie pomiędzy czwartkiem (od godz.15:00) a piątkiem (do godz. 15:00). Realizacja takiego zamówienia wymaga jednak wcześniejszej przedpłaty (płatność "z góry").

Czy można wybrać godzinę doręczenia lub podać różne adresy doręczenia w zależności od planowanej godziny doręczenia?

Standardowa przesyłka kurierska nie daje możliwości wyboru godziny doręczenia (nie jest objęta gwarancją godziny doręczenia). Nie możemy zatem zagwarantować Państwu konkretnej godziny doręczenia. Nie ma także możliwości umieszczenia alternatywnych adresów doręczenia.

Osobom obawiającym się problemów z doręczeniem paczki możemy zaproponować doręczenie poprzez: 

a) Odbiór osobisty w sklepie stacjonarnym 4F - opcja bezpłatna. Zapewnia możliwość odbioru paczki przez 7 dni w tygodniu w godz. 09:00-21:00 (godziny otwarcia sklepu w galerii handlowej). 

(UWAGA: przesyłka będzie oczekiwała na odbiór w sklepie maksymalnie 30 dni od momentu otrzymania powiadomienia. Po upływie tego terminu zamówienie zostanie anulowane).

Co oznaczają statusy, jakie otrzymuje moje zamówienie? Co to oznacza dla realizacji zamówienia?

Zamówienie w czasie realizacji otrzyma co najmniej trzy statusy, m.in.: 

a) "nowe zamówienie - oczekujące na realizację" - jest to status, jaki zamówienie otrzymuje automatycznie, gdy tylko zostanie zarejestrowane przez system; 
b) "oczekiwanie na wpłatę" - ten status otrzymują tylko te zamówienia, w których formą płatności jest przedpłata; oznacza on, że obsługa nie stwierdziła jeszcze zaksięgowania pieniędzy w systemie i wstrzymuje się z realizacją do czasu otrzymania płatności; 
c) "zamówienie w trakcie realizacji" - obsługa sklepu przystąpiła do kompletowania zamówienia (w przypadku przedpłaty status ten oznacza, że zamówienie zostało opłacone); 
d) "przesyłka wysłana" - zamówienie zostało skompletowane, a paczka została przekazana firmie kurierskiej; 
e) "zamówienie w trakcie wyjaśniania" - status bardzo rzadko używany, zamówienie otrzymuje go tylko wtedy, gdy niemożliwa jest realizacja zamówienia bez uzgodnienia pewnych kwestii z klientem (oznacza on, że obsługa sklepu próbowała się skontaktować mailowo lub telefonicznie z klientem i oczekuje na jego decyzje);
f) "zamówienie zrealizowane" - status nadawany w momencie, gdy przesyłka zostanie doręczona, a firma kurierska wpłaci pobranie na konto sklepu (status mający znaczenie czysto informacyjne); 
g) "zamówienie anulowane" - status nadawany każdemu zamówieniu, które nie było realizowane (niezależnie od przyczyn zaniechania realizacji); 
h) "zamówienie nieodebrane" - status nadawany tym zamówieniom, które zostały zrealizowane przez sklep, a których klient nie odebrał.

Czy jeżeli zakupiona rzecz nie będzie na mnie pasowała, to będę mógł ją zwrócić?

Tak, jest to możliwe. Należy pamiętać, aby zwracana rzecz nie nosiła śladów użytkowania, posiadała wszystkie metki i aby nie przekroczyć 14-dniowego terminu zwrotu. Dokładne informacje o tym co należy uczynić, aby zwrot doszedł do skutku przesyłamy mailem.

Co zrobić w przypadku, kiedy dostarczono do mnie uszkodzoną paczkę ?

W przypadku jeśli dostarczona przesyłka jest uszkodzona, niezwłocznie spisz z kurierem protokół szkody i poinformuj nas o zaistniałej sytuacji wysyłając wiadomość na adres: esklep@4f.com.pl

Pełnowartościowa przesyłka ze sklepu internetowego powinna posiadać:

  1. Logo 4F na foliopaku.
  2. Oryginalne taśmy z napisem OTCF, którymi zaklejony jest karton.

Na poniższej grafice przedstawiamy, jak POWINNY oraz jak NIE POWINNY być spakowane nasze przesyłki:

Jak działa system PayPal?

PayPal to międzynarodowy, darmowy i bezpieczny system płatności online ("cyfrowy portfel"), umożliwiający płacenie za zakupy zarówno przez internet, jak i w tradycyjnych punktach sprzedaży bez potrzeby posiadania karty kredytowej.
Aby skorzystać z płatności poprzez system PayPal należy:
1. Utworzyć konto na www.paypal.pl
2. Zintegrować utworzone konto na www.paypal.pl ze swoim kontem bankowym.
3. Przelać środki ze swojego konta bankowego na konto PayPal, na którym (po zaksięgowaniu) pojawią się wolne środki do wykorzystania.
4. Wybrać konkretny produkt lub usługę i przejść do etapu płatności. Wybrać opcję PayPal.
5. Zalogować się na swoim koncie w systemie, sprawdzić dane i potwierdzić płatność. Transakcja zostanie zrealizowana natychmiast.

Czy mogę zapłacić zwykłym przelewem, a nie poprzez Dotpay?

Możliwe jest wykonanie tradycyjnego przelewu za zamówienie na nasz rachunek bankowy: 96 1020 2906 0000 1702 0174 1305 (OTCF S.A. ul. Grottgera 30, 32-020 Wieliczka) w tytule przelewu podając numer swojego zamówienia. Natomiast dokonanie płatności poprzez przelew tradycyjny może nieznacznie wydłużyć czas zaksięgowania wpłaty, a tym samym, termin realizacji zamówienia.

Numer konta

Jeśli z przyczyn technicznych nie udało Ci się dokonać płatności za swoje zamówienie możesz wykonać tradycyjny przelew na nasz rachunek bankowy w tytule przelewu podając numer swojego zamówienia:

96 1020 2906 0000 1702 0174 1305 

(OTCF S.A. ul. Grottgera 30, 32-020 Wieliczka)

Co mi daje założenie konta?

  1. 5% rabatu na zakupy
  2. Dostęp do historii zamówień
  3. Wygodniejsze składanie zamówień

Gdzie znajdę link potwierdzający rejestrację konta?

Link potwierdzający powinien przyjść na wskazany podczas rejestracji adres e-mail. Jeśli nie można go znaleźć w skrzynce, to sprawdź folder SPAM.

Jak zresetować hasło?

  1. Kliknij tutaj, aby zresetować hasło. Podaj swój adres e-mail, którego użyłeś do rejestrowania konta. Następnie kliknij przycisk “WYŚLIJ”.

  2. Zaloguj się na podane we wcześniejszym kroku konto pocztowe i znajdź wiadomość o tytule “Resetowanie hasła w 4F”, której nadawcą jest pomoc@4f.com.pl. Otwórz ją i kliknij przycisk “USTAW NOWE HASŁO”.

  3. Po przekierowaniu na stronę, w polu “Nowe hasło” wpisz swoje nowe hasło, następnie w kolejnym polu “Potwierdź nowe hasło” wpisz je jeszcze raz i kliknij przycisk “Ustaw nowe hasło”.

Co jeśli nie otrzymałem wiadomości e-mail z linkiem do zresetowania hasła?

Link resetujący hasło powinien przyjść na podany adres e-mail. Ze względu na obciążenie serwerów pocztowych czasami zajmuje to kilka minut. Jeśli nie możesz znaleźć go w skrzynce, to sprawdź folder SPAM.

Nie mogę się zalogować. Co mam zrobić?

  1. Kliknij tutaj, aby zresetować hasło, a następnie postępuj zgodnie z pojawiającymi się komunikatami.

  2. Jeżeli reset hasła nie pomógł. Spróbuj zalogować się korzystając z trybu prywatnego. Aby to zrobić należy dla odpowiedniej przeglądarki nacisnąć poniższą kombinację klawiszy:

    1. Chrome: CTRL+SHIFT+N

    2. Firefox: CTRL+SHIFT+P

    3. Opera: CTRL+SHIFT+N

    4. Safari: Wybierz polecenie menu Plik > Nowe okno prywatne

    5. Edge / Internet Explorer: CTRL+SHIFT+P

Jeżeli to rozwiązanie pomogło, to należy wyczyścić ciasteczka w przeglądarce.

  1. Jeżeli pomimo wykonania powyższych czynności nadal masz problem z logowaniem, to usuń stare hasło w przeglądarce:

    1. Chrome: kliknij tutaj.

    2. Firefox: kliknij tutaj.

Jak powinno wyglądać hasło (ilość liter, cyfr, znaków specjalnych)?

Hasło powinno mieć co najmniej osiem znaków i składać się z minimum trzech z czterech typów znaków:

  1. małe litery

  2. duże litery

  3. cyfry

  4. znaki specjalne

Przykładowe hasło stworzone według ww. wytycznych: NoweHasło!@34

Wyślij zapytanie:
:
:

* pole wymagane