Pytania i odpowiedzi

NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA

Czy jeżeli zakupiona rzecz nie będzie na mnie pasowała to będę mógł ją zwrócić?

Tak, jest to możliwe. Należy pamiętać, aby zwracana rzecz nie nosiła śladów użytkowania, posiadała wszystkie metki i aby nie przekroczyć 14-dniowego terminu zwrotu. Dokładne informacje o tym co należy uczynić, aby zwrot doszedł do skutku przesyłamy mailem.

Czy towar prezentowany na stronie sklepu jest dostępny na magazynie, czy też trzeba na niego czekać?

Wszystkie prezentowane produkty są dostępne. Jeżeli jakikolwiek produkt został wyprzedany, to "znika" z oferty i nie można złożyć na niego zamówienia.

Czy wszystkie prezentowane na stronie sklepu produkty znajdę w sklepie stacjonarnym?

Niekiedy pomiędzy asortymentem sklepu internetowego a stanem magazynowym w sklepach stacjonarnych mogą wystąpić pewne rozbieżności. W niektórych przypadkach powierzchnia sklepu stacjonarnego nie pozwala na to, aby znajdowały się w nim wszystkie produkty oferowane w danym sezonie. Niejednokrotnie bywa także, że konkretne produkty zostały już wykupione zarówno w wybranym sklepie stacjonarnym, jak i w naszym sklepie internetowym. W takim przypadku obsługa sklepu poda informację czy taki transfer jest możliwy. 

Nie mogę odnaleźć pewnego produktu na stronie sklepu. Czy jest szansa, aby go dla mnie sprowadzić?

Dołożymy wszelkich starań, aby go sprowadzić. Proszę napisać do nas maila i podać w nim nazwę, kolor i rozmiar poszukiwanego produktu. Jeżeli będzie dostępny w głównych magazynach to sprowadzimy go do sklepu.

Czy mogę zapłacić zwykłym przelewem, a nie poprzez Dotpay?

Dotpay jest systemem płatnościowym, w którym do wyboru jest wiele form płatności, w tym także przelew tradycyjny. Polecamy finalizowanie transakcji poprzez ten system, ponieważ pozwala on na bardzo szybkie zorientowanie się, czy dana transakcja została już sfinalizowana i można wysłać paczkę. Wpłata bezpośrednio na nasze konto też jest możliwa, aczkolwiek proces finalizowania płatności (tzn. otrzymanie informacji z działu księgowego, iż dane zamówienie zostało już opłacone) jest dłuższy - dlatego też nie podajemy numeru konta na stronie. Jeżeli z jakiegoś powodu nie możesz wpłacić pieniędzy w ten sposób, proszę napisać do nas maila - podamy wszelkie potrzebne dane indywidualnie.

Jak działa system PayPal?

PayPal to międzynarodowy, darmowy i bezpieczny system płatności online ("cyfrowy portfel"), umożliwiający płacenie za zakupy zarówno przez internet, jak i w tradycyjnych punktach sprzedaży bez potrzeby posiadania karty kredytowej.

Aby skorzystać z płatności poprzez system PayPal należy:

1. Utworzyć konto na www.paypal.pl
2. Zintegrować utworzone konto na www.paypal.pl ze swoim kontem bankowym.
3. Przelać środki ze swojego konta bankowego na konto PayPal, na którym (po zaksięgowaniu) pojawią się wolne środki do wykorzystania.
4. Wybrać konkretny produkt lub usługę i przejść do etapu płatności. Wybrać opcję PayPal.
5. Zalogować się na swoim koncie w systemie, sprawdzić dane i potwierdzić płatność. Transakcja zostanie zrealizowana natychmiast.

Przerwało mi połączenie internetowe podczas opłacania zamówienia. Co powinienem zrobić?

Nie martw się. Takie sytuacje się zdarzają. Postępuj zgodnie z poniższymi krokami: 

1. Upewnij się czy na swoją skrzynkę pocztową otrzymałeś wiadomość od DotPay, w której znajdziesz link, umożliwiający dalsze dokonanie płatności. E-mail powinien dotrzeć do Ciebie w ciągu 30 minut.
2. Jeśli po upływie 30 minut nie otrzymasz wiadomości - napisz do nas wiadomość z zapytaniem pod adres: esklep@4f.com.pl , bądź zadzwoń pod nr: 12 384 80 45 lub 801 007 457 (infolinia). Postaramy się odpowiedzieć tak szybko, jak to tylko możliwe.

Czy jest możliwy odbiór osobisty?

Niestety nie. Struktura sklepu jest rozproszona (tzn. gdzie indziej znajduje się biuro sklepu, gdzie indziej dział kas i księgowości i jeszcze gdzie indziej magazyn), a to nie pozwala na osobity odbiór towaru i uregulowanie płatności za dane zamówienie.

Czy wysyłacie paczki za pośrednictwem poczty?

Nie. Wszystkie zamówienia wysyłamy firmą kurierską DHL lub poprzez Paczkomaty InPost. Dzięki temu zdecydowana większość zamówień może dotrzeć do Państwa bardzo szybko, a ponadto rozwiązanie takie pozwala na śledzenie paczki na stronie internetowej przewoźnika.

Nie jestem pewien jaki rozmiar wybrać. Co zrobić?

Prosimy zajrzeć do opisu produktów, gdzie w większości przypadków znajdziecie Państwo tabelę wymiarów tego produktu. Jeśli nie ma jej na samym końcu opisu produktu, można też wejść w zakładkę "Specyfikacja". Aby dobrać właściwy rozmiar należy zmierzyć swoje ubranie danego rodzaju (tj. jeśli kupujemy spodnie, należy zmierzyć swoje obecne spodnie) i na tej podstawie dobrać rozmiar. Dokładne instrukcje zamieszczone są w menu "POMOC" na dole naszej strony pod hasłem "Jak wybrać rozmiar?".

Jak długo będę czekać na realizację zamówienia?

Staramy się realizować wszystkie zamówienia w jak najkrótszym czasie. Większość zamówień wysyłamy w ciągu dnia roboczego po złożenia zamówienia, czasem udaje nam się wysłać dane zamówienie jeszcze w tym samym dniu, w którym zostało złożone. Jednakże maksymalny czas realizacji zamówień to 3 dni robocze + 2 dni potrzebne kurierowi / paczkomatom na doręczenie paczki. W przypadku zamówień opłaconych wcześniej (kartą, przelewem lub przekazem) realizacja rozpoczyna się w momencie zautoryzowania (tzn. otrzymania informacji, iż pieniądze za dane zamówienie dotarły na konto naszej firmy) płatności.

Czy muszę się rejestrować, aby złożyć zamówienie?

Nie. Rejestracja jest dobrowolna. Gorąco zachęcamy jednak, aby skorzystać z możliwości rejestracji, gdyż wiąże się to z różnymi korzyściami.

Co mi da rejestracja?

Założenie konta przyniesie Tobie wiele korzyści, m.in.:

1. 5% rabatu na wszystko
2. szybki dostęp do informacji odnośnie złożonych przez Ciebie zamówień oraz o statusie ich realizacji.
3. mozliwość opłacenia zamówienia z pozycji własnego konta w kazdym momencie.
4. brak konieczności wypełniania formularza z danymi do wysyłki przy każdym zamówieniu (przy kolejnych zamówieniach wystarczy się zalogować).
5. samodzielne zgłoszenie chęci wymiany/zwrotu/reklamacji.
6. możliwość edycji własnych danych (w tym zmiana hasła).

Czy przesyłki są doręczane także w sobotę?

Nie. Standardowa przesyłka kurierska doręczana jest w dni robocze, od poniedziałku do piątku.

Czy można wybrać godzinę doręczenia lub podać różne adresy doręczenia w zależności od planowanej godziny doręczenia?

Standardowa przesyłka kurierska nie daje możliwości wyboru godziny doręczenia (nie jest objęta gwarancją godziny doręczenia). Nie możemy zatem zagwarantować Państwu konkretnej godziny doręczenia. Nie ma także możliwości umieszczenia alternatywnych adresów doręczenia. Jeżeli jednak będziecie mieli Państwo problem z odebraniem przesyłki w proponowanych przez kuriera godzinach, prosimy o kontakt mailowy z nami. Postaramy się znaleźć odpowiadające Państwu rozwiązanie. Osobom obawiającym się problemów z doręczeniem paczki możemy zaproponować doręczenie poprzez Paczkomaty InPost. Jeżeli w Państwa okolicy znajduje się paczkomat (obecnie są one w większości miast, w dużych miastach bardzo często jest ich kilka), proponujemy wybrać ten sposób doręczenia. Zamówienie zostanie wtedy doręczone do wybranego przez Państwa paczkomatu, skąd w terminie 3 dni będziecie mogli Państwo odebrać paczkę o dowolnej porze (także w nocy).

Czy kolor ubrania jest taki sam jak na zdjęciu?

To niestety bardzo kłopotliwe pytanie. Otóż dokładamy wszelkich starań, aby prezentowane przez nas zdjęcia oddawały stan rzeczywisty produktów, jednakże kolor wyświetlany na monitorze zależy nie tylko od samego zdjęcia, ale też od ustawień monitora, matrycy itp. Generalnie to samo zdjęcie na kilku monitorach może wyglądać inaczej.

Co oznaczają statusy, jakie otrzymuje moje zamówienie? Co to oznacza dla realizacji zamówienia?

Zamówienie w czasie realizacji otrzyma co najmniej trzy statusy, m.in.:

a) "nowe zamówienie - oczekujące na realizację" - jest to status, jaki zamówienie otrzymuje automatycznie, gdy tylko zostanie zarejestrowane przez system;
b) "oczekiwanie na wpłatę" - ten status otrzymują tylko te zamówienia, w których formą płatności jest przedpłata za pośrednictwem systemu Dotpay; oznacza on, że obsługa nie stwierdziła jeszcze zaksięgowania pieniędzy w systemie Dotpay i wstrzymuje się z realizacją doczasu wpłaty;
c) "zamówienie w trakcie realizacji" - obsługa sklepu przystąpiła do kompletowania zamówienia (w przypadku przedpłaty status ten oznacza, że zamówienie zostało opłacone);
d) "przesyłka wysłana" - zamówienie zostało skompletowane, a paczka została przekazana firmie kurierskiej;
e) "zamówienie w trakcie wyjaśniania" - status bardzo rzadko używany, zamówienie otrzymuje go tylko wtedy, gdy niemożliwa jest realizacja zamówienia bez uzgodnienia pewnych kwestii z klientem (oznacza on, że obsługa sklepu próbowała się skontaktować mailowo lub telefonicznie z klientem i oczekuje na jego decyzje);
f) "zamówienie zrealizowane" - status nadawany w momencie, gdy przesyłka zostanie doręczona, a firma kurierska wpłaci pobranie na konto sklepu (status mający znaczenie czysto informacyjne);
g) "zamówienie anulowane" - status nadawany każdemu zamówieniu, które nie było realizowane (niezależnie od przyczyn zaniechania realizacji);
h) "zamówienie nieodebrane" - status nadawany tym zamówieniom, które zostały zrealizowane przez sklep, a których klient nie odebrał.

Dlaczego wcześniej kupiłam/em produkt po wyższej cenie, a teraz jest on w promocji?

Niestety, nie mamy na to wpływu. Konkretne produkty zostają "odgórnie" objęte promocją bez podania konkretnego terminu. Stąd też nasza obsługa nie zawsze posiada informacje o aktualnych obniżkach cen.

Co zrobić w przypadku, kiedy dostarczono do mnie uszkodzoną paczkę ?

W przypadku jeśli dostarczona przesyłka jest uszkodzona niezwłocznie spisz z kurierem protokół szkody i poinformuj nas o zaistniałej sytuacji wysyłając wiadomość na esklep@4f.com.pl

Pełnowartościowa przesyłka ze sklepu internetowego powinna posiadać:

  1. Logo 4F na foliopaku.
  2. Oryginalne taśmy z napisem OTCF, którymi zaklejony jest karton.



Na poniższej grafice przedstawiamy, jak POWINNY oraz jak NIE POWINNY być spakowane nasze przesyłki:
4f_opakowania-porownanie



Newsletter

Zapisz się do newslettera już teraz!

Będziemy Cię informować o promocjach, wyprzedażach i ofertach specjalnych. Chronimy Twoje dane - w każdej chwili możesz wypisać się z listy mailingowej.

Dołącz do nas

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2009-2017 4F.com.pl

OTCF Spółka Akcyjna z siedzibą w Wieliczce, ul. Grottgera 30, 32-020 Wieliczka, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa - Śródmieścia w Krakowie, Wydział XII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000555276, posiadająca nr NIP: 9451978451, nr REGON: 356630870, kapitał zakładowy w wysokości: 7.384.500,00 zł (opłacony w całości).