Kurier

PRZYDATNE INFORMACJE O KURIERZE DHL I DPD

logo-dhl    logo-dhl

Wysyłkę przesyłek polskich i zagranicznych realizujemy przy współpracy z firmą kurierską DHL i DPD.



Główne zalety:


1. wygodnie - przesyłka zostaje dostarczona pod Twoje drzwi;
2. blisko - opcjonalnie można odebrać przesyłkę w punktach ParcelShop;
3. bezpiecznie - możesz śledzić drogę swojej przesyłki;
4. szybko - na terenie Polski przesyłka jest dostarczana zazwyczaj w ciągu 24-48 godzin od momentu nadania, natomiast za granicą w czasie 2-8 dni roboczych;
5. korzystnie - po nieudanej próbie dostarczenia przesyłki możesz przekierować ją na inny adres;
6. mobilnie - dzięki bezpłatnej aplikacji na iPhone'a lub smartphone'a z systemem Android możesz na bieżąco otrzymywać informacje o przesyłce, możesz wyszukać punkt ParcelShop lub przekierować paczkę na inny adres.




Jak skorzystać z tej opcji?


1. Dodaj interesujący Cię produkt do koszyka i przejdź do podglądu jego zawartości (klikając w prawym górnym rogu ikonę koszyka).
2. Następnie wybierz "Kurier DHL" lub "Kurier DPD" jako metodę dostawy.
3. Wybierz jedną z dostępnych metod płatności.
4. Sprawdź teraz poprawność danych i kliknij przycisk "KONTYNUUJ ZAMÓWIENIE", aby przejść do następnego kroku.
5. Wpisz dane do wysyłki i kliknij przycisk "PRZEJDŹ DO PODSUMOWANIA".
6. Jeśli wszystkie dane są poprawne, kliknij przycisk "ZAMAWIAM I PŁACĘ". Jeśli wybrałeś "płatność on-line" jako metodę płatności, zostaniesz przekierowany do serwisu transakcyjnego, poprzez który dokonaj zapłaty za zakupy. W pozostałych przypadkach ten krok zostanie pominięty.
7. Poczekaj na e-mailowe potwierdzenie zamówienia.



Co zrobić, żeby paczka dotarła do mnie bez problemów?

Podaj szczegółowy, poprawny adres, pod którym w ciągu dnia przebywa osoba uprawniona do odbioru paczki. Jeżeli w godzinach 9:00 - 17:00 przebywasz poza domem, proponujemy jako adres doręczenia wybrać miejsce, w którym przebywasz w takich godzinach (np. miejsce pracy).

Miejsce doręczenia powinno być dostępne dla busów, którymi są dowożone paczki. Drogi dostępne tylko dla samochodów terenowych, zamknięte ośrodki czy osiedla mogą skutecznie uniemożliwić doręczenie przesyłki. Jeśli kurier nie będzie mógł dojechać, może poprosić o podjechanie lub wyjście do drogi.

W przypadku paczki za pobraniem przygotuj odliczoną sumę pieniędzy.

Jak sprawdzić gdzie znajduje się moja paczka?

Korzystając z otrzymanego od nas numeru przesyłki, można zlokalizować przesyłkę za pomocą:
a) internetu - przesyłkę można wyszukać tutaj (w przypadku DHL) lub tutaj (w przypadku DPD).
b) dzwoniąc pod numer stacjonarny przewoźnika (infolinia): 42 6 345 345 (w przypadku DHL) lub 22 577 55 55 (w przypadku DPD).

Jak wygląda doręczenie paczki?

Kurierzy dokładają wszelkich starań, aby paczkę doręczyć osobiście do rąk osoby zamawiającej towar.
Kurier nie powinien wchodzić do mieszkania, pomieszczeń prywatnych ze względu szeroko rozumianego bezpieczeństwa. Doręczenie powinno się odbyć "w drzwiach".

W przypadku Twojej nieobecności:

a) w skrzynce pocztowej lub na drzwiach powinno się znaleźć awizo - widoczny tam numer przesyłki umożliwia uzyskanie informacji na stronie DHL lub DPD;
b) paczka może zostać pozostawiona u sąsiada - musi to być jednak poprzedzone rozmową telefoniczną z kurierem i wyrażeniem zgody na takie pozostawienie paczki;
c) paczka niepobraniowa (opłacona z góry) może zostać doręczona do punktu Parcel Shop, znajdującego się w pobliżu adresu dostawy, skąd będzie można ją odebrać osobiście (szczegóły znajdą się na awizo);
d) po 2 bezskutecznych próbach doręczenia, paczka trafi do filii DHL lub DPD, gdzie będzie oczekiwała na odbiór przez 10 dni roboczych. Po tym terminie zostanie zwrócona do nadawcy. Istnieje możliwość doręczenia paczki po raz trzeci - usługa taka jest jednak dodatkowo płatna (cena takiej usługi wynosi tyle, ile cena standardowego doręczenia paczki). W celu zainicjowania takiego doręczenia, skontaktuj się z nami.

Jak długo będę czekać na paczkę?

Paczka wysłana przez sklep zazwyczaj jest doręczona następnego dnia roboczego. W wyjątkowych sytuacjach termin ten może ulec wydłużeniu do 2 dni roboczych.
Pora doręczenia zależy od trasy, którą danego dnia musi obrać kurier, aby dostarczyć wszystkie paczki. Oznacza to, że kurier może pojawić się u Ciebie w różnych godzinach - niestety, najczęściej nie ma możliwości wyboru pory doręczenia. Jednak kurier dołoży wszelkich starań, by spełnić Twoje oczekiwania w tym zakresie.

Czy kurier zadzwoni do mnie przed doręczeniem paczki?

Z reguły kurier kontaktuje się z odbiorcami paczek przed ich doręczeniem, jednak nie ma takiego obowiązku.

Czy mogę sprawdzić zawartość przesyłki przed jej odebraniem?

Sprawdzenie zawartości jest możliwe po potwierdzeniu przyjęcia paczki podpisem na skanerze kuriera. Kurier nie może wydać paczki, ani pozwolić na jej otwarcie przed podpisem i ewentualnym uregulowaniem pobrania. Kurier na żądanie spisuje protokół szkody, który jest podstawą do złożenia reklamacji.

Co zrobić w przypadku, kiedy dostarczono do mnie uszkodzoną paczkę ?

W przypadku jeśli dostarczona przesyłka jest uszkodzona niezwłocznie spisz z kurierem protokół szkody i poinformuj nas o zaistniałej sytuacji wysyłając wiadomość na esklep@4f.com.pl

Pełnowartościowa przesyłka ze sklepu internetowego powinna posiadać:

  1. Logo 4F na foliopaku.
  2. Oryginalne taśmy z napisem OTCF, którymi zaklejony jest karton.



Na poniższej grafice przedstawiamy, jak POWINNY oraz jak NIE POWINNY być spakowane nasze przesyłki:
4f_opakowania-porownanie

Czy mogę zmienić adres doręczenia po wysłaniu paczki?

Tak, w tym celu należy skontaktować się z biurem sklepu. Jeżeli nastąpiło już doręczenie na pierwszy podany adres, zmiana adresu może się wiązać z koniecznością ponownej zapłaty za wysyłkę. Zmiana adresu może spowodować opóźnienie w dostawie o 1-2 dni robocze.

Newsletter

Zapisz się do newslettera już teraz!

Będziemy Cię informować o promocjach, wyprzedażach i ofertach specjalnych. Chronimy Twoje dane - w każdej chwili możesz wypisać się z listy mailingowej.

Dołącz do nas

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2009-2017 4F.com.pl

OTCF Spółka Akcyjna z siedzibą w Wieliczce, ul. Grottgera 30, 32-020 Wieliczka, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa - Śródmieścia w Krakowie, Wydział XII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000555276, posiadająca nr NIP: 9451978451, nr REGON: 356630870, kapitał zakładowy w wysokości: 7.384.500,00 zł (opłacony w całości).