Jak powstaje nadruk na T-shirt?

Nadruk na koszulce to coś więcej niż tylko grafika. Można nim manifestować swoje poglądy, utożsamiać się z konkretną marką, akcją społeczną czy np. internetowym memem. Tshirt może również inspirować do działania i motywować. Nadruk powinien nawiązywać do specyfiki danej firmy, powinien posiadać przekaz zgodny ze strategią marki i dopełniać kolekcję o te elementy.

Nadruk na koszulkę projektuje się biorąc pod uwagę całą kolekcję na dany sezon. Grafika musi nawiązywać do specyficznej linii produktowej, a kolorystyka, dobór tematyki czy hasła nie mogą być przypadkowe. Elementy składowe muszą być przemyślane i zaprojektowane w sposób świadomy, powinny wzajemnie się uzupełniać. Każdy sezon i linia to odrębna historia, która musi zostać zinterpretowana i przekształcona na język graficzny.

fot-1-nadruk


Na początku pracy nad nową kolekcją, sztab projektantów i grafików wraz z trend researcher'em („poszukiwaczem trendów”) pracują nad inspiracjami na dany sezon. Kolory, formy, typografia - bierzemy pod uwagę wszystkie dziedziny grafiki użytkowej, mody i design'u. Inspiracji szukamy wszędzie – w albumie ze zdjęciami, podczas podróży, w kulturze i historii. To od nich zależy jaka będzie kolekcja i jak zostanie odebrana przez klienta. Staramy się przemyśleć wszystkie możliwości i wybieramy to co uważamy za najbardziej odpowiednie w danej chwili. Na tej podstawie tworzy się linie danej kolekcji, a na podstawie kolekcji już konkretne linie nadruków. Staramy się tak dobrać tematykę i treść nadruku, aby odpowiadał klimatowi marki nie tylko pod względem design'u ale i treści jaki posiada. Nadruk na koszulce marki 4F zawsze w większym lub mniejszym stopniu nawiązuje do tematyki sportowej.

Dobrze zaprojektowany nadruk oprócz trafnego hasła z odpowiednim przekazem musi być tak przemyślany, aby pasował do kolekcji w jakiej ma się znaleźć. Zasady kompozycji, odpowiedni dobór typografii to podstawa bez której nie możemy mówić o udanym projekcie. Oprócz tego musimy dobrać odpowiednią technikę druku. To bardzo istotna kwestia ponieważ w przypadku doboru złej techniki można zniszczyć dobry projekt.

Działa to również w drugą stronę - przeciętny nadruk poprzez trafny dobór techniki może okazać się bardzo ciekawym projektem. Wszystko odbywa się w procesie projektowym, a doświadczenie i wiedza osoby projektującej pozwala na ograniczenie tych mniej trafnych decyzji i tym samym można utrzymać wysoki poziom grafik.

O tym czy dany projekt może wejść do kolekcji decyduje sztab specjalistów z różnych dziedzin min. handlu, design'u i projektowania graficznego. Na podstawie doświadczenia i własnego wyczucia dokonujemy wyboru tych projektów, które będą godnie reprezentować markę i najlepiej pasują do klimatu 4F.

fot-2-nadruk


Ćwiczysz, a może chcesz zacząć i potrzebujesz motywacji do działania? Na ulicy, na siłowni, w autobusie nadruk to twój indywidualny przekaz dla innych ludzi, możesz się z nim identyfikować i wyrażać poprzez niego samego siebie.

fot-3-nadruk

Tekst: Krzysztof Cyper, Główny Grafik

Newsletter

Zapisz się do newslettera już teraz!

Będziemy Cię informować o promocjach, wyprzedażach i ofertach specjalnych. Chronimy Twoje dane - w każdej chwili możesz wypisać się z listy mailingowej.

Dołącz do nas

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2009-2017 4F.com.pl

OTCF Spółka Akcyjna z siedzibą w Wieliczce, ul. Grottgera 30, 32-020 Wieliczka, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa - Śródmieścia w Krakowie, Wydział XII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000555276, posiadająca nr NIP: 9451978451, nr REGON: 356630870, kapitał zakładowy w wysokości: 7.384.500,00 zł (opłacony w całości).