Trendy w sporcie - czego warto spróbować w 2018 roku?

Nie wyobrażacie sobie życia bez regularnego biegania, treningów na siłowni lub wypadów na narty lub na snowboard? A co powiecie na urozmaicenie swoich treningów, by organizm jeszcze szybciej poprawiał swoją kondycję, wytrzymałość i w końcu pojawiła się widoczna rzeźba? Przedstawiamy zestawienie najciekawszych sportów i zajęć, które są aktualnie trendy lub zdobywają popularność. Spróbujcie ich w 2018 roku, by odkryć na nowo swoje ciało i umysł!

Piloxing

Piloxing jest połączeniem pilatesu, tańca oraz boksu. Ten fitnessowy trend pomaga w zadbaniu o piękną sylwetkę i sferę duchową. Jest częściej praktykowany przez kobiety, jednak może go wykonywać każdy, niezależnie od płci. Piloxing jest treningiem interwałowym, który ma na celu przyspieszenie metabolizmu poprzez zmianę intensywności. Wykonywane sekwencje ruchów są bardzo zróżnicowane i dynamiczne, dzięki czemu pozwalają spalić nagromadzoną tkankę tłuszczową. 

Przykładowe ćwiczenia: boksowanie w lekkim rozkroku, unoszenie nogi w pozycji stojącej ze zginaniem rąk.

Co założyć: odzież na fitness, wygodną i dopasowaną do sylwetki. Kobiety spodnie dresowe damskie lub legginsy damskiestanik sportowybuty sportowe. Mężczyźni spodnie dresowe męskiekoszulki funkcyjne męskie i buty sportowe.

Piloxing

Trampoliny czyli jumping fitness

Skakanie na trampolinach szturmem zdobyło polską branżę fitness, stając się jednym z wiodących trendów ostatnich lat. Powstające ciągle parki trampolin mówią same za siebie. Można uczestniczyć np. w zajęciach parkour, ogólnorozwojowych czy capoeira, która jest sztuką walki połączoną z elementami tańca. Jumping fitness to wspaniały pomysł na ciekawy i aktywny trening spalający tkankę tłuszczową, który jednocześnie poprawia kondycję i jest świetną zabawą. Wykorzystuje ćwiczenia, które wykonuje się w różnorodnych dyscyplinach sportowych. Mówi się nawet o tym, że jest to efektywniejszy trening niż bieganie!

Przykładowe ćwiczenia: przysiady z podskoku, pajacyki, bieg w miejscu.

Co założyć: odzież na fitness, wygodną i dopasowaną do sylwetki. Kobiety spodnie dresowe damskiebluzy damskie, dresy damskie, buty sportowe. Mężczyźni dresy męskie lub spodnie dresowe męskiekoszulka funkcyjna i buty sportowe.

Jumping fitness

Ćwiczenia z rollerami

Ćwiczenia z rollerami są polecane wszystkim sportowcom, którzy chcą rozmasować spięte po treningu mięśnie, przyspieszyć powrót do formy, poprawić elastyczność ciała. Jeśli do tej pory nigdy ich nie próbowałeś, to najwyższa pora wprowadzić je na stałe do swojego rozkładu zajęć. Nie jest oczywiście tak, że zniwelują one ból i napięcie mięśni do zera, ale z pewnością przyspieszą regenerację niezależnie od tego, czy jesteś po kilku godzinach jazdy na nartach czy długim, męczącym biegu. Ćwiczenia z rollerami polegają na rozmasowywaniu każdej ze strefy mięśni. Jeśli pojawi się napięcie i ból, należy zatrzymać się i popracować nad tym miejscem nieco dłużej. 

Przykładowe ćwiczenia: ustawienie jak do planku – rolowanie ud, ustawienie jak do brzuszków z uniesieniem – rolowanie grzbietu.

Co założyć: odzież na fitness, wygodną i dopasowaną do sylwetki. Kobiety dresy damskie lub spodnie dresowe damskie i longsleeve damski oraz buty sportowe. Mężczyźni dresy męskie lub spodnie dresowe męskielongsleeve męski i buty sportowe.

Ćwiczenia z rollerami

FloatFit

Jest połączeniem surfingu i treningu interwałowego, tworząc bardzo intensywną mieszankę ćwiczeń. Trening odbywa się na basenie, dlatego by zacząć uprawianie tego sportu, należy udać się na dedykowane zajęcia. Ćwiczymy na powierzchni wody, na desce wykonanej z pianki. Zaczynamy od nauki balansu, by później przejść do intensywnych ćwiczeń na wiele partii mięśniowych. FloatFit jest doskonałym pomysłem dla wszystkich osób, które znudziło tradycyjne pływanie i marzą o sporcie związanych przynajmniej częściowo z surfingiem. 

Przykładowe ćwiczenia: brzuszki, plank, przysiady.

Co założyć: odzież odpowiednią na basen. Dla kobiet strój kąpielowy damski. Dla mężczyzn kąpielówki męskie.

Floatfit

Gyrokinesis

Trening składa się z sekwencji ćwiczeń, które wykonuje się w rytmicznych powtórzeniach, z odpowiednim dostosowaniem oddechu. Ruchy wykonywane są harmonijnie, a sam gyrokinesis przypomina bardziej taniec niż ciężki trening. Powstał już w latach 70 ubiegłego stulecia, ale dopiero teraz jest na nowo odkrywany przez największe kluby fitness i trenerów osobistych. Łączy w sobie elementy jogi, pilatesu, tai-chi oraz tańca. Ćwiczenia polegają głównie na skłonach, rotacjach i skrętach oraz są przeznaczone dla osób w każdej grupie wiekowej. 

Przykładowe ćwiczenia: wyginanie grzbietu, skręt tułowia, skłony w bok.

Co założyć: Dla kobiet spodnie dresowe damskie lub dres damski oraz buty sportowe. Dla mężczyzn spodnie dresowe męskie, dres męski, buty sportowe.

Gyrokinesis

Kalistenika

Kalistenika to trening siłowo-wytrzymałościowy, o którym z pewnością słyszeliście. Pisaliśmy o nim wcześniej, ale wciąż warto wziąć go pod uwagę jako doskonałą formę na rozwinięcie swoich umiejętności i wyrzeźbienie doskonałej sylwetki. Ćwiczenia kalisteniczne są oczywiście efektywne tylko wtedy, jeśli zadbamy o prawidłową technikę i ilość powtórzeń. Opierają się one na własnej masie ciała, często łączy się ją również ze stretchingiem. Kalistenikę można trenować w domu, na zewnątrz oraz w klubach fitness, w zależności od naszych oczekiwań.

Przykładowe ćwiczenia: pompki, podciąganie na drążku, unoszenie nóg, pompki na poręczach.

Co założyć: odzież na fitness, wygodną i dopasowaną do sylwetki. Kobiety dresy damskie, longsleeve damskibuty sportowe. Mężczyźni dresy męskie, bluzy męskie oraz buty sportowe.

Kalistenika

AcroYoga

Joga święci swoje triumfy od lat i w ostatnim czasie zdobywa tylko na popularności. Wiedzieliście o tym, że występuje aż w kilkunastu odmianach? W 2017 roku królowała w klubach fitness, w 2018 roku również będzie stanowiła jeden z najgorętszych trendów. AcroYoga jest nazywaną jogą dla par, dlatego stanowi doskonały pomysł na wspólny trening z partnerem, również w domu. Można ją opisać jako połączenie znanych pozycji jogi z akrobatyką i elementami masażu tajskiego. Niektórzy twierdzą, że nie ma wiele wspólnego z jogą, jednak można w niej dostrzec niektóre asany. Nie dość, że brzmi egzotycznie, to pozwala rozciągnąć ciało i wzmocnić najważniejsze grupy mięśniowe w ciele.

Przykładowe ćwiczenia: skręty w siadzie, liść, tron, stanie na rękach.

Co założyć: odzież na fitness, wygodną i dopasowaną do sylwetki. Kobiety legginsy treningowebiustonosz sportowy. Mężczyźni spodenki treningowe męskie.

Acro yoga

Aerial Yoga

Aerial yoga to druga odmiana jogi w naszym zestawieniu trendów fitnessowych, które warto wypróbować w 2018 roku. Łączy w sobie elementy pilatesu, sztuki cyrkowej i akrobatyki wraz ze znanymi pozycjami jogi. Jej wyjątkowość polega na tym, że jest wykonywana w powietrzu, na chuście/na hamaku (nazwy stosowane wymiennie). Ćwiczenia wzmacniają głównie nogi i ręce, chociaż wybrane asany wpływają również np. na mięśnie brzucha. Tego rodzaju akrobacje dają poczucie lekkości i przy okazji przełamują bariery psychiczne.

Przykładowe ćwiczenia: pozycja psa z głową w dół, pozycja półksiężyca.

Co założyć: odzież na fitness, wygodną i dopasowaną do sylwetki. Kobiety legginsy treningowebiustonosz sportowy oraz koszulkę treningową damską. Mężczyźni spodenki treningowe męskie lub getry funkcyjne męskie, koszulka treningowa męska.

Aerial yoga

Trening hybrydowy

Trening hybrydowy to ogólna nazwa treningu, który łączy w sobie trening siłowy wraz z ćwiczeniami, które spalają tkankę tłuszczową. Najprościej mówiąc, by stosować ten trend w sporcie należy połączyć kilka ćwiczeń w jeden ciąg ruchów, angażując tym samym wiele grup mięśniowych. Sam trening siłowy jest efektowny, ale czasochłonny. Zastosowanie treningu hybrydowego sprawia, że wykorzystujemy pracę organizmu jako systemu, dlatego szybciej pojawiają się efekty pod postacią większej siły i wytrzymałości. Niestety nie jest on odpowiedni dla osób początkujących, gdyż wymaga znajomości wielu technik. Intensywny trening hybrydowy można wykonywać zarówno na siłowni jak i w domu, nawet z ciężarem własnego ciała. Jest tylko jedna podstawowa zasada: należy zaplanować wysiłek na podobnym obciążeniu dla wszystkich grup mięśniowych.

Przykładowe ćwiczenia: przysiad z wyciskaniem sztangi, wypady nóg z uniesieniem przedramion.

Co założyć: odzież na fitness, wygodną i dopasowaną do sylwetki. Kobiety legginsy treningowebiustonosz sportowykoszulkę treningową damską oraz buty sportowe. Mężczyźni spodenki treningowe męskie lub getry funkcyjne męskie, koszulka treningowa męska oraz buty sportowe.

Trening hybrydowy

Odkryj sport na nowo

Szukasz nowych inspiracji sportowych chciałbyś spróbować coś poza bieganiem, tradycyjnymi ćwiczeniami na siłowni czy zimowymi sportami? Wypróbuj jedną z naszych propozycji, które pomogą odkryć radość z ćwiczeń na nowo! 


Potrzebujesz odzieży fitnessowej, która przetrwa każdy trening i zapewni ci najwyższy komfort? Sprawdź najnowszą kolekcję 4f dla kobiet i dla mężczyzn.